Zmenu MRK si zákazník musí uplatniť sám výlučne u poskytovateľa distribučných služieb (PDS) a nie u nás ako dodávateľa aj keď má uzavretú združenú zmluvu o dodávke elektriny.
Zvýšenie MRK je spoplatnené, zníženie je bezplatné a v oboch prípadoch sa jedná o zmenu Zmluvy o pripojení. Postupy pre zmenu MRK sa môžu líšiť u jednotlivých PDS, avšak zvyčajne je možné o zmenu MRK (zvýšenie/zníženie) požiadať prostredníctvom na to určenej žiadosti, pričom zo strany PDS môže byť možnosť alebo podmienka jej podania prostredníctvom elektronického portálu. Ďalším krokom je realizácia potrebných technických úprav odberného elektrického zariadenia v zmysle schváleného technického stanoviska (napríklad úprava polopriameho merania na priame meranie, výmena elektrických prístrojov, relevantnej elektrickej inštalácie – káblové vedenia, inštalačné a ochranné prvky a pod.).
Dôležité je vziať do úvahy fakt, že ak si teraz znížite MRK a v budúcnosti ju budete potrebovať zvýšiť, napríklad na dnes platnú hodnotu, budete jej zvýšenie musieť opäť zaplatiť (pri zvýšení sa platí rozdiel medzi aktuálnou a požadovanou hodnotou MRK) príslušnej distribučnej spoločnosti. Zároveň by ste si mali zvážiť, či ste v posledných 12 mesiacoch mali stabilne rovnakú RK ako je uvádzaná v liste PDS, aby ste prípadnú úpravu MRK realizovali tak, aby neprichádzalo k zbytočným prekročeniam RK a MRK (napr. pri nárazových zvýšeniach použitých elektrických zariadení), ktoré môžu byť finančne nákladnejšie, ako ich ponechanie na súčasnej hodnote.
ELGAS, ako dodávateľ elektriny, môže riešiť na vaše požiadanie výlučne zmenu RK. V prípade, ak nechcete meniť MRK, RK bude automaticky zmenená na 50% MRK a nemusíte nič nahlasovať.